Dagens ridpass

Red i ridhuset idag och det var andra gången han var där inne. Han var väldigt spänd och öronen låg nästan fram speciellt vid lektaren. Där finns ju ett spöke x) haha nä men Jenny gav mig ett tips som gjorde att jag ramade in honom och gav honom stöd, på så sett kunde han inte fly innåt. Jag gjorde detta några varv och han blev mer avslappnad.  Jag började trava och jag skulle "öva" på att ha kontakt med munnen så att inte ytter tygel hängde. (Jag är rätt bra på att rida med längre tyglar eftersom jag är dö rädd för att ta för hårt i munnen )
 Jag skulle rida ut i hörnorna och sen göra en båge och ut igen mot nästa hörna :) se bild nedan! På väg in i bågen  skulle jag  fånga upp och få samlad trav så att han inte stack iväg från mig. byta sittben och byta "stöd sida" på tyglen  och samma sak ut från bågen igen :) Vi gjorde detta i båda varven. Han gick fint i en låg form och gick inte i hans fusk form :) så jag är väldigt nöjd, fast att det kanske inte var suer perfekt så är det ju ändå första gången som jag rider honom ordentligt med tränare :) och Jenny var också nöjd och tyckte han såg fin ut! :)
 
en liten bild av vägen jag red ^^
 
Mamma försökte också ta några bilder men jag hade ju glömt att jag hade mitt macro objektiv på så när hon skulle fota så var bilden helt close-up :P haha.. men tror det blev lite få suddiga som jag kan lägga upp lite senare i kväll här under :)
 
I morgon ska Buddy igen :) ska tänka på de tips jag fick i dag och verkligen föröka att få honom avslappnad! Tänkte rida i padocken så finns det inte så mycket nyt för honom att titta på :) och ingen läskig lektare eller några farliga koner x) får bara hoppas att inte spöket flyttat ut nu när det blivit varmt xD haha 
 
 

Kommentarer
Cajsa säger:

Sv: Tack så JÄTTE mycket! Du har också en jätte fin blogg!

2013-05-01 | 14:25:43
Bloggadress: http://ryttarencajsa.blogg.se






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se