Dags för "Jenny provet"

Idag hämtade mamma mig efter skolan och sen åkte vi direkt hem och gick ut och gjorde iordning Budda för ridning :) Det var Jennys tur att rida idag. Hon skulle känna så att han inte känndes halt och hon ville se hur han fungerade så att säga :) Jenny är min tränare och är en väldigt duktig ryttare, och därför brukar hon alltid någon gång rida mina hästar :) så att hon vet hur dem är att rida och hur de fungerar, vilket är bra när man är ridlärare :) Och det verkade som om Budda klarade "testet" ;)
 
Iaf så gick det riktigt bra :) Jenny hade inte förväntat sig att han skulle vara så "bra" :) och det är ju roligt att höra!
det ända som då var negativt var att han höll på med huvudet i skritten och att han är så svag i vänster sida. 
Men det här med huvudet kan vara någon stress sak och han gjorde absolut inte så på provridningen. Och vi vet ju att det är en del att träna på och att han måste bygga muskler.
Annars så var det att han var vändbar och kännslig för hjälperna. För det mesta så nämde hon saker som vi då  redan visste :) Det är verkligen roligt att få höra posetiva saker om ens häst! :)
Nu hänger det bara på om han går igenom besiktningen på torsdag! :) om inte så åker han tyvärr hem igen och vi får söka vidare...
 
filmade med min mobil och flimade inte hela tiden och det blev nästan hela tiden så att jag precis hade stängt av kameran när han blev riktigt fin x) 

Kommentarer






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se