Hopplektion

hoppas ni förstår bilden! :)
 
hade ju hopplektion i går! :) det gick bättre än vad jag trodde det skulle gå!
 
vi började med att värma upp med att trava på en volt över bommar. sen la vi till ett litet kryss. vi skulle lixom komma på volten och sen vid A svänga lite tillbaka (glömt vad det heter :s) första gången gick inte så bra. hade spö i handen och det gjorde att jag inte kunde stoppa honom på uttertyglen. men jag slängde iväg den till nästa gång och då gick det bra! efter krysset skulle vi sen fattavänster galopp och gå på en båge till ett räcke. och så klart när det blev -mycket- att tänka på så blir det korsgalopp :s  sen skulle vi sakta av till trav rida förbi C och sen vända upp mot medellinjen och trav hoppa ett räcke och efter det galopp och snabbt på en oxer. efter oxern ska det va trav och så bommarna :) men lyckades inte riktigt hinna sakta av till trav, så red förbi. haha väldigt mycket att tänka på! är inte så van vi det än.  vi började att göra det i små olika delar och sen la vi ihop allt till en bana. det gick bra första gången och andra men sen sista gången så var både jag och mike lite trötta. jag skulle komma mot det andra räcket som var på medellinjen, jag som fortfarande är van vid att rida Romeo förbereder mig på att svänga redan innan. Mike som är så snabb vänder direkt och vi rider emot stödet på hindret istället x) haha totalt mitt fel! men ja är fortfarande inställd på hur man rider Romeo :P vi går på det igen och då går det bra! men så är jag trött mot oxern och det blir ett konstigt språng! vi tar om den delen och då blir det bättre! inte perfect men bättre! 
 
banans övning var ju att ha kontroll, att kunna styra och att ha kontroll på tempoväxlingarna. det klarade vi ju av bra! och min ridtränare trodde inte att det skulle gå så bra som det gjorde. så är ändå jätte nöjd!
 
video:
 
 

Kommentarer






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se