Galopp över fältet

Igentligen skulle mamma rida ut med erika idag men eftersom hon ska både rida ut i morgon och hoppa på lördag fick jag rida istället! :) gud vad mysigt det var! solen sken sådär lätt och det var höggt gräs bedvid, de har ju klippt en stig för ridande och för promenerande ^^ 
 
Vi satte på vårt gamla pelham bett för att han inte skulle dra iväg. Jag vet att det är starkt och gillar egentligen ionte att rida på starka bett för att jag tycker inte det är bra för hästarna! men eftersom han är stark och drar lätt iväg så ville vi vara på den säkra sidan både för honom och mig.. det går ju ändå rätt stora vägar där de kör över hastighets gränsen!
 
Han var lugn och fin och det var inga problem alls! han lyssnade fint och jag behövde inte ens ta i honom! :) hade bara precis lite kontakt med munnen så att jag snabbt kunde fånga upp honom om det skulle vara något. och som sakt var det huuuur fint som helst! vi travade lite och sen galopperade vi även! han var lite irreterad ibland på flugorna och bettet och höll på att nocka mig några gånger i galloppen. 
 
En av de 250 bilder jag tog idag ^^
 

Kommentarer
Maolion säger:

Vilken härlig bild!^^

Svar: tack! :)
Emely Björkqvist

2013-06-07 | 11:13:05
Bloggadress: http://maolions.blogg.se/
▲Ammie▼ säger:

Så härlig bild!♥

Svar: Tack så mycket! <3
Emely Björkqvist

2013-06-07 | 11:23:41
Bloggadress: http://ammieshade.blogg.se/






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se