sommarlovets första dag

trots regnet och vissa tråkiga stunder så var det en helt fantastisk första sommarlovs dag igår! :) på morgonen gick jag upp och kollade på när jenny hade lektion, fotade även de som red ^^  
gick ut i hagen och gosade lite med världens finaste häst! det spöregnade och han vägrade gå in i vindskyddet men det var mysigt ändå! x) Eftersom han var helt genom blöt kunde jag inte rida så när det slutade regna tog jag med lite godis ut i hagen och började leka med honom :) har märkt att han värkligen älskar att leka följar john! :D haha började med att han skulle skritta efter efter mig. gjorde snäva svängar och stannade. sen började jag springa så att han skulle trava efter mig, jag backade också utan att säga eller göra några gester och han backade fint bredvid mig! :D  testade för första gången att han skulle galoppera efter mig. haha det tyckte han var riktigt skoj! x) han började bocka och ha sig! sen sprang han  iväg och kom sedan travades emot mig igen och ställde sig fint bredvid och ville ha godis ^^ han är ju bara för söt! avslutade med att ta det lugnt skritta lugnt efter mig och jag var noga med att han inte skulle få gå på mig eller tigga godis! så att vi inte får en bortskämd och uppfostrad häst. 
 
men att känna att man har den relationen med en häst att man kan lita på den till 110% fast att den bockar och håller på precis intill!  att veta att han kommer när man kallar :) det är det bästa med hästar! man får en bästa vän för livet som aldrig kommer svika en! <3 
 
 
 
 
 

Kommentarer






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se