vind stilla med stekande sol!

aah gud vad jag är glad att jag red i morse kl 8 innan solen och värmen kom! hade inte orkat ha den lektionen i denna värme... 
 
Solen står som högst upp på himlen nu och nästan helt vindstilla... vissa har tagit in sina hästar för att det är för varmt för dom att stå ute nu. men vi lär lilla buddy stå kvar i hagen ^^ såg att han var riktigt varm i den stekande solen så tänkte fylla en liten hink med vatten och svalka av honom lite :) så när jag då fyllt hela hinken går såklart hantsaget av pga vikten... och allt vatten bara väller över mig... haha så himla typiskt asså! fyllde på på nytt och fick hålla under hinken i stället. men när jag kommer ut i hagen så är han inte alls sugen på att få fatten över sig x) så fick gå efter honom lite innan han gav upp och märkte att det faktiskt var riktigt skönt att få lite kallt vatten över sig ^^  
 
i övrigt så är min dag så att jag hela tiden springer ut och in ur huset och stallet ^^ fila med lite bilder, gosa med buddy, tvätta det, fixa inlägg som skulle ha gjorts för en vecka sen och massa mer! Mamma är just nu och hämtar vår hoppsadel som har fått nu ull i sig och sen ska vi smörja alla våra saker. oh ja vi har mycket att göra idag alltså :) 
 

Kommentarer






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se