Buddy time ^^

När jag skrittade fram började jag med att kolla så att halvhalterna fungerade och så och han lyssnade riktigt fint! Men han var ganska ofokuserad och villle gärna titta utåt på allt annat omkring. Han blev bara mer och mer ofokuserad desto mer jag red.. Dessutom slutade han lyssna och sprang bara i fråb mig i både trav och galopp.
 
Började därför om från början. Arbetade honom på en stor volt där jag får hjälp med att fånga upp honom. travade och så fort han började springa iväg ifrån mig saktade jag av till skritt. skrittade några steg och så trav igen :) gjorde detta en liten stund tills jag kände att han lyssnade. der som vanligt på fyrkantspåret och gjorde mycket volter för att få hjälp. sen lyssnade han riktigt bra! han belv huuuur fin som helst i galoppen! Satte mig upp rakt och bromsade med magen. till sist behöde jag knappt hålla i honom, han bara flöt på i ett bra tempo och gick fint med huvudet! :) 
 

Kommentarer






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se