Min oturs dag är struken från listan!

Hade typ världens outrs dag igår! :) ( om man bortser från att Budda gick igenom besiktningen!! ) 
Kan knappt fatta att jag sitter och upprepar min kväll igen x) haha men måste väll dela med mig av min dag! ;)
 
Jag kom hem från skolan och bestämde mig att gå ut och göra igordning Buddy för ridning :) Gick ut, borstade, gjorde vi manen och svansen och ja allt det där :) sadlar då och kommer på att jag glömt sadelgjorden. Går in och letar i vårat skåp. Ingen sadelgjord där inte. Nähä. Ringer mamma och frågar, hon svarar att den ska vara där så jag letar vidare i ca 20 min medans Buddy står lugnt och fint å väntar. Hittar tillslut sadelgjorden på ett helt annat ställe än var mamma sa.    Sadlar då om och ska spänna sadelgjorden när jag upptäcker att den är HELT för liten! :/ ååå blev helt galen. Jag som typ sprang runt över allt och letade och så var den förliten.... Ja iaf så fick jag då gå och ta dressyrsadlen som igentligen inte passar så bra. Sadlar en 3 gång, tränsar och går ut för att sitta upp :) När jag ska sätta foten i stygbyglen märker jag att där finns ingen stignygel att sätta min fot i.. Då blev jag helt frysstrerad och bara kastar av sadlen och bestämmer mig för att rida barbacka istället.
 
Jag går till padocken och hoppar upp. Ja jag kan ju säga att det var ju inte så skönt.. väldigt spetsig + att han har sin "trava på stället" skritt :( Red inte så länge efter som det gjorde för ont x) istället så gick jag bredvid och svägde, stannade och travade så skulle han följa med :) väldigt kul tills jag ska ta en bild och upptäcker att min mobil har åkt ut ur fickan någon stans i paddocken :(( Haha kan min dag bli värre? 
Söker igenom hela paddocken jätte noggrant och när jag inte hittar den fick jag tanken att den kanske hande fastnat under Buddys hov x) som tur var hittade jag den precis efter det! :)  Tog min bild och gick sen tillbaka till stallet. När jag sen tar upp mobilen igen för att ringa mamma upptäcker jag att min mobil har fått en spricka i nedre hörnet.  ( som sen under natten utvecklades till en spricka rakt över skärmen... )
 
Låter säkert inte så farligt ;) haha men att uppleva det! det var så himla frustrerande så jag trodde att jag skulle döö! Från att vara världens lyckligaste till att faktiskt springa runt och vara arg... :/ inte så kul.. Men Måste verkligen skylla på de där 3 A-brunnarna jag cyklade över och den kolsvarta katten som korsade min väg påväg till skolan! ... ;) men ja det är lite roligt så här i efterhand när man tänker tillbaka x)
 
Bjuder på en fin bild ^^ 

Kommentarer






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se