Mys i hagen, rid pass och lite bete

 
När jag kom hem låg buddy ner i hagen så det första jag gjorde var att skynda mig in och hämtade kameran ^^ tog lite bilder och satte mig sen bredvid honom och bara myste :)  Tog in honom för att göra iordning och fixa för att rida :) Jag stog kanske i en timme och gjorde ryktade innan jag fick tummarna loss och började sadla :)
 
Det gick inte så bra idag iheller. han lyssnade inte och var väldigt okonsentrerad! värre än i förrgår. Jag red ute så trodde att det kunde bero på att det blåste så mycket så gick dörför in i ridhuset i stället :) skrittade lite och travade men han var fortfarande inte konsentrerad på mig och reagerade väldigt mycket mot hörnerna... Vanligtvis brukar han ändå lysssna lite och komma ner med huvudet men idag gick inte ens det :/ tänkte att han kanske kom igång mer och jobbade när jag började galoppera, han brukar komma ner mer och bli riktigt fin då men inte idag.. han bara sprang i från mig och kom inte ner med huvudet. Så jag längde tyglarna till max och bara lät honom få galoppera och sträcka ut sig. jag fångade upp honom på kortsiderna och gjorde en stor volt. Detta fungerade väldigt bra! han kom ner och bar upp sig själv. Ökade än en gång på långsidan och kortade upp på kortsidan. gjorde detta några varv innan jag saktade av och arbetade honom lite i traven. Fortfarande långa tyglar och gjorde många volter för att få hjälp att fånga up honom och för att han skulle komma ner och bli mjuk :) Bytade varv och gjorde samma sak där med i galoppen :) 
 
När jag skrittade av honom var han riktigt fin och han var värkligen väldigt svettig!! :) aw lilla buddy fått galoppera mycket och fått långa ut sig lite idag :) tror han blev väldigt glad för det! skölde av all svett sen med massa vatten och en svamp :) sen tog jag ut honom till backen för att låta honom beta lite :) och det tycket han värkligen om! haha, va lite svårt att få med honom hem bara x) 
 
 

Kommentarer
Evelina Johansson säger:

Hej! Vilken fin blogg du har! :)

Kram Evelina

Svar: tack! :)
Emely Björkqvist

2013-05-31 | 07:43:14
Bloggadress: http://evelinajohansson.horseworld.se/






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se