Om Mike

Fullständigt namn: Mike
Smeknamn: Mikei
Född:  2003
kön: Valack
Ras: P.R.E/ appaloosa
Storlek: D-ponny, 146 cm
Färg: röd, vit prickig
Import: Spanien
 
Vi hann ju inte ha Mike så länge innan han fick kolik och var tvungen att avlivas. Men han var en helt fantastisk häst som var hur snäll och tygg att var med. Han var hästen som fick upp mina ögon för P.R.E, jag blev verkligen förälskad i hans steg. och han var en arbetsvillig häst och med träning skulle kunna bli hur fin som helst! :) Mike vr typ min dröm häst! om man ville ha en finare häst fick man leta! Han var väldigt social och när man kallade på honom kom han direkt! Vi hann träna lite och han var riktigt fin! lyssnade bra på hjälprerna och hoppade jätte fint! redan första hoppträningen jag hade med honom hoppade vi 1 meter hur lätt som helst, och han skulle kunna utväcklas mycket! Tyvärr blev han alvarligt sjuk och det gick inte att rädda... Jag saknar honom såå mycket! jag var helt förkrossad när jag fick veta! jag hade precis börjat smälta det som hände romeo och så hände detta :/ han har det bra nu iaf med romeo! 
Kan tyvärr inte säga så mycket mer eftersom jag han bara precis lära känna honom!
 
Första bilden jag tog när han anlände! :) känslan när han klev ur transporten är obeskrivlig!


Min sötaste, finast och underbaraste lilla ponny!

 

Han besiktades och han var väldigt pigg och frammåt! kolla steget!!! o:
 
 Och han tykte att han var väldigt snygg själv ;) haha vilken hingst han blev x) 
 Han hade dock väldigt snea tänder haha x) men det var ju bara sött!  han gick dessvärre inte igenom besiktningen och han åkte hem igen. 
hans söta mule!
 
 haha xD
 
han var väldigt lekfull och han och trollet höll på hela tiden! :) tyr han inte skadade sig! :o 
 
(fler blier kan komma då jag har finare hos min mamma)

Kommentarer






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se