Om Romeo

 
Fullständigt namn: Baszek
Smeknamn: Romeo
Född: 1996
kön: Valack
Ras: Konik/ islandshäst
Storlek: C-ponny, 138cm
Färg: Musblack på vintrarna och ljusbrun på sommarna
Import: Polen
 
Romeo var en enormt gosig, snäll och helt underbar liten ponny! Han är väldigt speciell för mig då det är min första häst och alla som har eller har haft häst vet den där speciella kärleken man har för sin första häst! <3 Som sakt så var han import från Polen och kom till sverige 2009 och ett år senare köpte vi honom :) Han anlände till vår gård den 30 oktober 2010. En av mina bästa dagar i mitt liv :) 
Han var väldigt rund om magen och hade underhals men det hindrade inte oss från att hoppa 80 banor efter en del träning! :) Men jag kan inte säga att han var så arbetsvillen när det gällde jobbigare saker ;) Han var rtt osäker i hoppingen ckså och det jällde att hjälpa honom hela vägen fram och över :) Alltså han var ju inte så lätt riden! och han vägrade en hel del ^^ men det var inget som jag blev arg på utan tyckte mer att den var en del av Romeo och jag älskade att kolla på videos efter! Han var bara för söt när han satte rumpan i marken och tvärnitade! :) haha tycker det är synd att jag inte fick mer tid med honom! jag började värkligen känna att han kom ner med huvudet då i slutet när vi bara kunde skritta. Han har ju alltid varit en stjärnkikare ;) Men han är på en bra plats nu och vi kommer träffas någon gång! :)
 

ungefär såhär såg han ut när han kom :) förutom att han var aldeles långhårig då! :P det e vi som klippt honom

så här såg han ut efter någon månad :) Som ni ser är han en riktig stjärnkikare :)

Och detta är då ca 1 år efter vi köpt honom :) ni ser hans fina tvärnitar x) och har många fler! 

Men han kunde hoppa ^^haha kanske ett dåligt exempel men älskar denna bilden! 


Detta är på sommarbetet 2012 :) han va föör söt! och han var ju hallt hela sommaren :(
Man ser att han blivit mycket finare! ^^ dock behövdes det lite hjälp att få honom ner med huvudet :P 
detta är då taget i somras 2012 när vi bara skrittade ut och travade 2 min :)
 
bara 3 bilder från sommarbetet :) men måste säga att detta är min absoluta favorit bild som jag har tagit! 
ska förmodligen göra en tavla av den ^^
Och så här såg han ut på hösten 2012 någon månad innan han avlivades :( Han e så himla fin! världens sötaste ponny!
 
 
 
 
 
 
 Även en video som jag gjorde med minnen av romeo! <3 både bilder och videos från förr och nu 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se