Väldigt fin!

Igår red jag första gången på länge! :) har värkligen läntat efter att få rida men har inte haft tid... 4 prov var av ett gjorde jag i går + en litet fördrag i kemi. ganska mycket att göra nu! så därför har det blivit som det har blivit med bloggen! 
 
red som sagt igår och han var väldigt pigg och stark som vanligt! vi red i paddocken eftersom det var så varmt :) i början gick det väll inte så jätte bra men jag gjorde mycket tempoväxlingar eller iaf mellan skritt och halt. vilket visade sig vara bra då han lyssnade mycket bättre senare :) det blåste en del och såklart skulle fredrik klippa gräset på andra sidan vägen x) haha han blev riktigt rädd ibland och lyssnade typ inte alls men det gick över efter att jag ridit förbi några gånger. han är rätt lätt att få på tygel. men det är en annan sak att ha bra tempo x) om med benen halvhalter hela tiden och jag vet inte hur ont jag hade i magen efteråt x) är lite förvånad över att jag inte har träningsverk idag!  de sista gångerna  jag red honom gick det inte så bra så är väldigt nöjd med att han ändå va rätt lugn i slutet och gick på fint!

Kommentarer






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se