Dressyr pass 1/11

Hade dressyr lektion i går för första gången på jag vet inte hur många veckor!  Vi hade en typ kadrillj med Kavaletti bommar :) banan gick lixom i en åtta (förutom att det inte va en åtta) den tog lixom inte slut utan man flöt på hela tiden :) 

Jag har aldrig i mitt liv sett en häst som har tyckt att ett dressyr pass var så roligt som Buddy tyckte att det va! Han rent av älskade gårdagens pass! Öronen var spetsade nästan hela tiden, han var taggad in på bommarna och efter 2 varv så kunde han exakt vad vi skulle göra xD han fattade tillslut galoppen helt själv! Jag hade inte ens börjat tänka på att fatta galopp när han fattade helt perfecta galoppfattningar själv :D han var pigg utan att rusa ifrån mig! Vilket han alltid brukar göra annars! ;) och han var så djur duktig! Till och med när vi kom in i fel galopp (på böjt spår) och jag tänkte avbryta så fortsatte han xD jag tänkte fortsätta rakt fram efter första bommen men så svängde han x) haha och han som aldrig annars orkar hålla galoppen i hörnorna med förvänd galopp. 
Nä men det var riktigt roligt och som jag och min tränare skrattade när han fattade galopp helt själv xD



Kommentarer






Ditt fina namn❤
VIP?

Mail adress✉


Blogg m.m✎


Skriv din kommentar här↴

© emely Björkqvist Baszek.blogg.se